zondag 19 januari 2014

Winterfotojacht in Amsterdam!

Gisteren ging ik met mijn lieve dochter een dagje naar Amsterdam. Niet om te shoppen en eigenlijk ook niet voor de Winterfotojacht (al nam ik mijn camera wel mee). We bezochten voor haar de open dag van de HvA richting Communicatie en Communicatie en Multimedia Design.
Tussendoor schoot ik wat foto's hier en daar om thuis maar eens te kijken wat er tussen zit.
Zoals je ziet heb ik ze om gezet in zwart-wit maar horen ze ook bij elkaar omdat het allemaal in Amsterdam is of omdat overal een gracht op staat. Eigenlijk dus twee opdrachten waar deze serie onder zou kunnen vallen, dat schiet lekker op ;-)
 Deze foto heb ik gemaakt omdat ik het doorkijkje zo wel leuk vond.
Staat de lamp nog aan? Nee hoor, dat is de zon precies er achter!
Wat me pas opviel toen ik de foto thuis goed bekeek was dat er takken uit de lantaarn komen groeien (van de boom aan de overkant).
En dit doet mij altijd zo aan Amsterdam denken, zo'n hek-randje langs de kade zodat de auto's er niet in kunnen rijden (of ze moeten natuurlijk heel graag willen, dan lukt het vast!).


6 opmerkingen:

  1. Alle drie mooi. Je kan ze ook gebruiken voor de opdrachten bokeh (1) en lijnen (1+2+3). Keuze genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige zwart wit foto's! Ik vind ze erg leuk geworden!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, vind het altijd wel wat hebben als ze in zwart wit zijn.
    ...enne vroeger toe ik lans de gracht parkeerde was ik altijd bang dat ik erin zou rijden; dus altijd vol gas achteruit;)
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's! Love zwart wit.
    Foto 1 is favoriet.
    (hoe was de open dag?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De open dag was leuk al gaat het waarschijnlijk niet Amsterdam worden.
      Wel een communicatie opleiding!

      Verwijderen
  5. Prachtige zwart wit serie, zou ook nog voor nostalgie kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen