donderdag 16 januari 2014

Winterfotojacht op het dak!

Misschien ken je dat wel, je bent van alles aan het doen en dan opeens valt je oog ergens op. Ik had dat op de zolderkamer van mijn zoon toen ik met open dakraam lekker even naar buiten stond te kijken. Het mos en het water op de dakpannen en ik zag hoe mooi dat was! Beneden even mijn camera gepakt en een fotootje gemaakt. Helemaal tevreden ben ik er nog niet over, wellicht nog eens op nieuw proberen. Het onscherpe stuk links voor vind ik zelf iets te overheersend. Met mijn naam er door heen valt het natuurlijk niet zo erg op maar dat zou ik toch wat anders willen. Misschien een wat kleiner diafragma kiezen met een hoger f getal maar dan verlies ik waarschijnlijk de bokeh nietwaar? Ik zet deze foto in ieder geval in voor de opdracht 'BOKEH'. Het is maar een beetje maar ik kreeg het er gratis bij :-)

13 opmerkingen:

  1. nice. 'bokeh' heb ik even moeten googlen hoor, nog nooit van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door het oog van de camera kijk je toch veel anders naar dingen vind ik. mooie foto, vind hem juist wel 'spannend' zo. Dat bokuh zegt me helemaaaaaal niets! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja mooie foto! Grappig dat je veel meer ziet dan wat het werkelijk is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOUW, prachtig die kleuren en wat heb jij een goed oog voor detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, met de bokeh!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De alledaagse dingen niet alledaags vastgelegd. Dat zijn de mooiste plaatjes! Vind ik ;-)
    Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je oog valt op de minder gebruikelijke onderwerpen! Mooi!
    F-getallen en bokuh's ?? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. By the way: Kreeg je superMOOIE ketting vandaag binnen. Heel erg bedankt!

      Verwijderen
  8. Fraai resultaat! En de kleuren doen het goed. Prachtig plaatje van een simpel dak, je moet er maar een oog voor hebben!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEWELDIG, je moet er maar op komen, het zien!!! echt een pracht foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor!
    En inderdaad, die scherptediepte is niet gemakkelijk. Misschien eens proberen om de eerste dakpan scherp te hebben vanaf het begin en vanaf de 2e dakpan onscherp, als dat kan. En dan vergelijken en de beste kiezen.
    Maar ik heb makkelijk praten, 'k slaag er zelf niet altijd in om het goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt prachtig! Wat goed dat je bokeh hierin gevangen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen