vrijdag 24 januari 2014

Winterfotojacht

Ik heb een vriendin die altijd de vogels opmerkt, zo ook deze merel bij ons in de tuin. Ik fotografeerde hem door het raam met mijn Sigma telelens op 300mm en de foto is ook nog iets uitgesneden! Hij had er natuurlijk wel iets mooier voor kunnen gaan zitten maar vragen durfde ik niet ;-)
Ik plaats deze foto in de categorie 'gevleugeld'. Deze serie die ik afgelopen zomer in Vietnam genomen heb met dezelfde lens op macro-stand is wellicht ook leuk om te bekijken.
Meer weten over winterfotojacht en wie het initiatief genomen heeft? Kijk dan hier en/of hier!

8 opmerkingen:

  1. Voor mijn raam staat een kale boom en die zal plotseling vol met koolmeesjes. Ook mijn telelens genomen (200 mm) maar de foto's zijn mislukt. Ik kon er niet dicht genoeg bij. En als ik naar buiten liep vlogen ze allemaal weg.
    Jij hebt het dus beter gedaan :-)
    En wat een prachtige foto's uit Vietnam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto met dat groen erom heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik 'doe-altijd-maar-wat' met fotograferen en het echt respect voor mensen zoals jij die verstand hebben van foto's maken met de juiste lens. Mooie foto! Net als die van het station in het blogberichtje hiervoor. Leuk om mee te kijken met jouw fotografie ontdekkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze merel is in ieder geval blijven zitten! Dat is al een hele kunst. Hij staat er goed scherp op en ziet er mooi uit. Leuke foto dus!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluk dat je hem op de foto hebt kunnen krijgen. Ik doe alles in de automatische stand en heb ook geen telelens of iets dergelijks en geen verstand van fotografie maarrrrrrr ik vind het wel enorm leuk om foto's te maken. Nu nog een keertje tijd vinden om iets van een cursus te gaan volgen zodat ik ook handmatig foto's kan maken. Bedankt voor je reactie op de keuken, leuk. Het is zo leuk om bij elkaar te kijken en ik deel je mening. Ondanks de verschillende smaken kun je iets wel erg mooi of leuk vinden dat heb ik ook gewoon omdat iemand zijn smaak zo mooi kan doorvoeren. Ik vind kleur in huis bij een ander mooi maar zelf word ik er onrustig van. Overigens heb ik wel een rode periode gehad hoor en hadden we rode accessoires, vond dat toen heel mooi. Nu vind je het rood alleen maar terug op Fleur haar kamer. Fijne week, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige merel! En die serie uit Vietnam is helemaal geweldig, dat er zoveel verschillende soorten insecten bestonden wist ik wel, maar dat ze ook nog eens zo mooi waren, wauw! Moooooi
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen