dinsdag 4 februari 2014

HELLEBORUS

Bij ons in de tuin staan er ook een paar maar niet deze. Wij hebben witte en ze staan eigenlijk op een plek waar je ze zelden ziet. Nu weet ik natuurlijk dat ze er staan en heb ik al een paar keer bedacht ze te fotograferen maar het is er nog niet van gekomen. Het is ook wel een beetje een lastige bloem om te fotograferen want meestal wijst het hart van de bloem toch wat naar beneden. De Helleborus hieronder heb ik bij Intratuin gefotografeerd. De foto hieronder is met tekst maar eerlijk gezegd vind ik de achtergrond daar wat te druk voor, volgende keer eerst even de winkel verbouwen voor het perfecte plaatje :-)
De tekst op de foto komt overigens hier vandaan, heb wel ergens een letter L tussen gezet want die waren ze vergeten!
Dus maakte ik de foto ook alleen met naam.....
En zonder naam!
Het Helleborus hart hieronder is een uitsnede uit een andere foto. Ik vind het altijd prachtig dat je bij een vergroting de details zo mooi kan zien
Ik voeg deze post bij de WINTERFOTOJACHT voor de opdracht bloem. Ik had natuurlijk al deze bij bloem geplaatst maar de Helleborus is toch echt een bloem en dat mag natuurlijk niet ontbreken.
Er zijn nog heel wat opdrachten die ik nog moet (lees mag) invullen. Vandaag zag ik bij ons achter in het park een 'gezicht op een onverwachte plaats' dus binnenkort er even met mijn camera naar toe :-)

6 opmerkingen:

  1. Winkel verbouwen voor een foto? Waar heb ik dat vandaag eerder gelezen? ;-)
    Blij dat er nog meer mensen dat idee hebben en ook uitvoeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Is een dankbare bloem. Ze bloeit zeer vroeg en lang. Is ook zeer geschikt om te drogen en ergens op te plakken.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 4e foto vind ik de mooiste. Zou je daar de tekst niet kunnen bijvoegen, de achtergrond is daar rustiger. Of heb je dan weer niet genoeg achtergrond?
    Het zou interessant zijn als je rechts wat meer ruimte had en het hart van de bloem dus wat meer naar links zou staan. Heb je gecropt? Dan heb je misschien rechts nog wat reserve.
    De kleuren zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen