woensdag 16 april 2014

VLINDERS

Fotografie, of beter gezegd, macro-fotografie is waar ik de laatste tijd veel plezier uit haal. Vandaag ging ik naar een klein natuurreservaat hier in de buurt. Ik had gehoord dat je daar kans had om klein geaderd witjes en oranjetipjes te fotograferen. 8 uur stapte ik al in de auto, wat toch wel een beetje aan de late kant is, maar we hadden een koude nacht gehad dus ik vertrouwde er op. Ik had geluk, al snel vond ik een oranjetipje aan een pinksterbloem en later ook een klein geaderd witje. Iets meer dan 100 foto's in ruim 2 uur tijd gemaakt. Rond een uur of 10, het was ongeveer 8 graden, waren ze opgedroogd en voldoende gewarmd om weer lekker rond te fladderen wat fotograferen (voor mij) onmogelijk maakt. Hier een paar plaatjes van mijn kleine selectie.
 Klein geaderd witje
  Klein geaderd witje
Oranjetipje
En nog een tekstversie van het klein geaderd witje.

4 opmerkingen:

  1. aha! zo doe je dat, foto's van vlinders maken ! Bij mij willen die namelijk niet blijven zitten ;) Wat een heerlijke foto's zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaah wat een mooie foto's heb je gemaakt, op die ene foto dat druppeltje op dat grassprietje, zo leuk. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's hoor! Welke lens gebruik je nu eigenlijk?
    Fijn paasweekend!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, hebben wij in Nederland zulke mooie vlinders rond fladderen? Wist ik niet. Prachtig! X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen