maandag 30 juni 2014

MUSEUMFOTOGRAFIE DEEL2

Zoals ik in deel1 al schreef was ik zaterdag 28 juni naar het museum Volkenkunde in Leiden op uitnodiging van ZOOM. Daar is op dit moment een indrukwekkende tentoonstelling van van het werk dat Jimmy Nelson de afgelopen jaren gemaakt heeft over de hele wereld genaamd LEVE DE MENS. Zijn werk, BEFORE THEY PASS AWAY, bestaat uit foto's van inheemse mensen en worden in het museum gepresenteerd met licht er achter of geprojecteerd op een muur. Een uitdaging dus om foto's van de foto's te maken maar ik heb het geprobeerd :-)
De foto's die je hier ziet zijn schuin op het beeld genomen met een beperkte scherptediepte wat dus voor een vertekening van de echte foto zorgt. Ik heb op iedere foto twee van de foto's staan waarbij de scherpte op (een gedeelte van) een van die foto's ligt, de andere foto wordt dus wazig. Het is een uitprobeersel maar ik vond het wel een leuke manier om foto's van de foto's te maken.



De tentoonstelling LEVE DE MENS is tot en met 7 september te bekijken in het museum Volkenkunde in Leiden en zeker een aanrader!

Alle foto's zijn gemaakt met een 50mm lens!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen