zondag 1 juni 2014

UIT EIGEN TUIN!

Bieslook, ik knip er eigenlijk zelden een stukje vanaf dus blijven de bloemen over om te fotograferen :-)
Bieslook (Allium schoenoprasum) (ook: pijpgras) is een plant uit de lookfamilie (Alliaceae). De plant is verwant aan bolgewassen als ui, prei en knoflook. (bron: wikipedia)
Vlieg op pioenroos.
Pioenroos (Paeonia) is een geslacht uit de familie Paeoniaceae. De botanische naam Paeonia gaat terug tot de antieke oudheid. Paieon was een god uit het oude Griekenland. (bron: wikipedia)
 Hart van een pioenroos.
En nog een bieslook!


4 opmerkingen:

  1. ze zijn allemaal mooi maar : wat een prachtige foto die eerste !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn weer mooi!
    Leuk een nieuwe project daar ga ik over nadenken.
    Want tja, tijd hè, dat blijft een lastige....
    Als ik dat had, dan had ik ook al lang op je aanbod ingegaan om je te mailen voor een foto om te beschrijven :-) Ik onthou het gewoon en als het komt, dan kom het....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik echt erg leuk en mooi om te zien.
    Prachtige foto's.
    En nee, het project 50 x 50 zegt me zo echt even niets.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weer prachtige foto's Rianne. Project 50x50 is helemaal nieuw voor me, leuk idee. Er is een 50mm lens onderweg, dus wie weet... :)

    BeantwoordenVerwijderen