zaterdag 13 september 2014

STROBOUW in NIJMEGEN

In de Nijmeegse wijk Lent wordt een bijzonder woonproject gerealiseerd, IEWAN, ofwel; Initiatiefgroep Ecologisch Wonen Nijmegen. Sociale huurwoningen gemaakt van stro, leem en hout waarbij toekomstige bewoners zelf meehelpen met de bouw. Een oud collega van mij gaat daar met haar dochtertje wonen.
Een tijdje geleden vroeg ze mij of ik een keer op de bouw een aantal foto's kon komen maken, en dat deed ik afgelopen vrijdag. Ik moest mijn eigen schoenen verwisselen voor veiligheidsschoenen, een veiligheidshelm op en ging vervolgens met mijn camera de bouw op.

Wil je er meer over het strobouw project, kijk dan gewoon even op de website van IEWAN

Klik hieronder voor meer foto's.....


De houten constructies van de muren worden gevuld met stro en later afgesmeerd met leem.
Dus eerst strobalen sjouwen!






























En zoals op alle bouwplaatsen draagt iedereen een veiligheidshelm en veiligheidsschoenen!


De man hierboven met de strohamer (om het stro tussen de houten constructie aan te slaan) is projectleider bij woningcorporatie Talis, de verhurende partij.

Hiernaast toekomstige bewoonster, bouwvrouw Saskia!
























Hieronder enkele bouwers van de aannemer die het bouwproject leidt.
Zelf een kijkje nemen kan ook!


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's in heldere kleuren! Ik zal je blogbericht delen via de facebookpagina van Iewan (vanavond, want ik heb uit zelfbehoud facebook overdag geblockt). Groetjes van een toekomstige buurvrouw van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De man met de hamer is trouwens geen toekomstig bewoner, maar projectleider van woningcorporatie Talis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En over de man met de hamer, ik pas het gelijk aan :-)

      Verwijderen